Moda na islam? Czy islam przejmuje świat mody?

Moda na islam? Czy islam przejmuje świat mody?


admin-ajaxZapraszamy do nowo otwartego butiku
Porthos Helen Moda
Kapelusz & Czapka
Dodatki Mody

Moda na islam

Świat mody odkrył właśnie nową niszę. Wbrew pozorom można na niej sporo zarobić.

Włoski dom mody Dolce & Gabbana przeciera nowe szlaki w modzie. Trudno w to uwierzyć – wydawać by się mogło, że na wybiegach pokazano już wszystko, jednak okazuje się, że oferta nie trafiała do każdego rodzaju klienta. Pomijani do tej pory byli muzułmanie, a dokładniej muzułmanki. Religia nakłada na nie wiele nakazów odnośnie ubioru, dlatego modne trendy i fasony od znanych marek nie wchodziły w grę. Świat się jednak zmienia, a wraz z nim i moda.

Dziś moda spogląda w kierunku Mekki, świętego miejsca wyznawców islamu. Na co dzień muzułmanie korzystają z mediów społecznościowych, ale podczas ubiegłorocznych pielgrzymek nawet ich duchowni byli przeciwni nadmiernemu udostępnianiu zdjęć, filmów oraz cyfrowego dokumentowania swoich religijnych podróży. Na Instagramie można było obserwować pełen przegląd strojów wymaganych na wyjątkową okoliczność, ale na co dzień tez przecież trzeba ubierać się odpowiednio. Dlaczego zatem także i nie modnie?

Coraz większe zainteresowanie świata arabskiego znanymi markami chcą wykorzystać zachodni projektanci. Rynek szacowany jest na blisko pół biliona dolarów, jest o co walczyć. Dolce & Gabbana rozpoczyna ten modowy marsz po nowych klientów od pierwszej linii tradycyjnych hidżabów i abai. Serwisy arabskie zauważyły ten ukłon w swoją stronę, doszukały się nawet elementów sycylijskiego ducha, z którego znany jest włoski duet. Stworzono także poradnik makijażu, który może pomóc Arabkom chętnym do ubierania się u D&G pomalować się zgodnie z zasadami Koranu.

Firma H&M na jesieni włączyła do nowej kolekcji zdjęcie Marii Idrissi, 23-letniej modelki z Londynu o pakistańsko-marokańskich korzeniach, która jako pierwsza została sfotografowana w tradycyjnej chuście, hidżabie, na głowie. Potrzebę ubierania kobiet ze świata arabskiego dostrzega coraz więcej domów mody. Pojawiają się nowe oferty, próbne wzory inspirowane niestosowanymi wcześniej na Zachodzie wzorami. Moda w stylu arabskim przestaje być jedynie ciekawostką wplecioną w nowy pokaz. To jedna z konieczności nowej rzeczywistości. Przy okazji można na niej sporo zarobić – według danych Reutersa w 2013 roku muzułmanki wydały na ubrania i buty 266 mld dolarów. Za 3 lata ta liczba ma wzrosnąć do 484 mld.

dg1 dg2 dg3

 

 

 

foto: https://www.instagram.com/stefanogabbana/


  • milena

    muzułmanki gustują w kapeluszach? „wbrew pozorom można na niej sporo zarobić”? czy to nie „lekka” antyreklama?

    • Richard Porthos

      Dziękujemy za uwagę!
      Wprawdzie artykuł dotyczył ogólnie możliwości projektantów/firm zajmujących się kompleksowo „modą na Islam”, Pani spostrzeżenie dało nam do myślenia, w jaki sposób specjalistyczna firma jaką jest Porthos Kapelusz & Czapka na szanse zaistnieć na tym rynku?
      Czy starać się kreować nową modę modniarską wśród muzułmanek,
      czy dostosować się do ich aktualnych potrzeb. Oczywiście, że wariant drugi jest dużo prostszy technologicznie, ale za to trudniejszy psychologicznie – przyzwyczajenie jest drugą maturą człowieka. Na blogu ruszamy z nowym cyklem artykułów na temat
      marketingu – zapraszamy więc Panią do zapoznania się z pierwszym z nich: Jak zdobyć rynek – prezent dla Ciebie” http://lapinede.pl/jak-zdobyc-rynek-prezent-dla-ciebie/
      Pozostając z należnym szacunkiem i nadzieją na dalszą wymianę poglądów na temat „rynku”. R.W.Porthos.