Sezon jesień/zima 2015 w sieciówkach – co możesz upolować?

opublikowane w Moda z Kapelusza | 0

Choć pogoda nadal nas rozpieszcza, powoli żegnamy się w myślach ze zwiewnymi sukienkami i słomkowymi kapeluszami. Nadchodzi sezon jesienno-zimowy, do którego gotowe są już wszystkie sieciówki. Sprawdziliśmy, jakie trendy będą królować na przełomie roku 2015 i 2016 w popularnych sklepach.

Tendencje nawiązujące do retro nadal mają się dobrze, choć projektanci starają się „ugryźć” temat ze świeżej strony. H&M niezmiennie stawia na styl boho, lecz zamiast żywych kolorów, jakie mieliśmy przyjemność oglądać w sezonie letnim, proponuje barwy mniej krzykliwe, z przewagą ciepłej czerwieni i miedzi zestawionej z bielą lub écru. Szwedzka firma nie rezygnuje z frędzli, którymi przyozdabia zarówno torby, jak i kamizelki. W sklepach znajdziemy też powracające do łask dzwony (także zamszowe!) i retro trencze.

nowy-lookbook-h-amp-m-jesien-2015-fot-mat-prasowe

Także New Look oddaje hołd sprawdzonym trendom, skłaniając się w stronę lat 70-tych i 80-tych. W brytyjskiej sieciówce królują maxi frędzle i zamsz. Nie brak oczywiście wzorów boho, zdobiących koszule, spódnice i sukienki z kolekcji na jesień i zimę 2015. Obcisłe półgolfy także są domeną minionej epoki, podobnie jak kapelusze z dużym rondem.

9d3c647ea4292972f4588e93d5f08a73
new-look-jesien-zima-2015-2016-fot-mat-prasowe

Reserved nieco śmielej odchodzi od bezpiecznego i sprawdzonego retro, pozostawiając w swej jesiennej kolekcji tylko drobne elementy stylu hippisowskiego, boho czy grunge. Linia Young Fashion Lab, jaką będzie promować marka w nadchodzącym sezonie, skupia się na praktycznej stronie swoich ubrań, dostosowując je do wymagań młodzieży, która zawsze ceni sobie wygodę i uniwersalność. Nie bez znaczenia jest też możliwość wyrażenia własnego „ja”, toteż projektanci nie omieszkali okrasić wielu swoich dzieł pojedynczymi, mocnymi motywami, pośród których każdy znajdzie coś bliskiego swemu sercu.kampania-reserved-yfl-jesien-zima-2015-2016-fot-mat-prasowe

Inny producent, który stawia na młodych w jesienno-zimowej kampanii, to hiszpańskie Mango. Do trendów retro podchodzi zdecydowanie na luzie, biorąc z nich tylko to, co spodoba się większości nastolatków. W lookbooku możemy więc oglądać dżins w różnych odsłonach, luźne bluzy i koszulki z napisami, zawsze modne kurtki ozdobione frędzlami, grunge’owe bandamki i koszule w kratę. Mango na pewno uszczęśliwi rzesze nastolatek, a i wielu dorosłym pozwoli poczuć luz i radość rodem z dawnych lat.

nowy-lookbook-mango-snapshot-fot-mat-prasowe

Sieciówkowe buty to osobny temat. Często, mimo niskiej ceny, dobrze odzwierciedlają trendy panujące na najwyższej klasy wybiegach. Skoro więc na „górze” świat szaleje za butami retro, i w sieciówkach nie może ich zabraknąć. Wiele marek może pochwalić się w jesiennej kolekcji kozakami za kolano (m. in. Zara, H&M, Topshop), slip-on’ami (H&M, Bull&Bear, Stradivarius i inni) i balerinami lub szpilkami wiązanymi na łydce (Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear – na zdjęciu, H&M itd.). Popularne są też kowbojskie sztyblety, które Zara obsypuje brokatem, a H&M oferuje z motywem wężowej skórki lub ze skórzanym połyskiem.

modne-buty-z-sieciowek-trendy-jesien-zima-2015-2016-pull-amp-bear-129zl-fot-mat-prasowe
Zorientowawszy się, co można wyłowić z morza sieciówkowych ofert, pozostaje już tylko jedno – udać się na polowanie i zaopatrzyć swoją szafę w najnowsze trendy na jesienne i zimowe dni.

Martyna Kursa

Obserwuj Przyjaciele Porthosa:

Tworzymy zespół ludzi zaprzyjaźnionych z Porthosem i chcemy wnosić wszystko co najlepsze tworzenie tej strony. Piszemy o tym co nas inspiruje i interesuje.