Rewolucja wśród Barbie

opublikowane w Najnowsze Wpisy | 0

Producent lalek Barbie wprowadza przełomowe zmiany w swoim produkcie.

Barbie stworzono w 1959 roku. Choć to zaledwie zabawka, wyposażono ją w fikcyjną biografię, przyjaciół i nadano charakter. Przez niecałe 57 lat swojego istnienia zdążyła doczekać się ponad 40 zwierzaków (łącznie z pandą i zebrą), pojazdów (robiła licencję pilota), przyjaciół, rodzeństwa i zagranicznych znajomych. Wciąż jednak wyglądała tak samo.

Firma Mattel postanawia to zmienić. Wychodzi na przeciw globalizacji i wypuszcza na rynek trzy nowe wcielenia Barbie, które będą dostępne w 7 odcieniach skóry,  wyposażone w 22 kolory oczu i 24 fryzury. Prace nad nowym wizerunkiem słynnej lalki trwały podobno przez ostatnie dwa lata. Dla fanów to prawdziwa rewolucja.

Nowe figurki odzwierciedlą osoby o zaokrąglonych kształtach, panie trochę niższe oraz wyższe niż dotychczasowa niezniszczalnie jednakowa Barbie mierząca 29 cm i 21 mm. Łazienkowe wagi sprzedawane w niektórych z zestawów wskazywały przez lata niezmienne 110 funtów, czyli niepełne 50 kg. Przed rokiem rozpoczęto pierwsze eksperymenty z nowymi modelami o różnych kolorach skóry, lalki wyposażono także w ruchome stopy. Dzięki temu można było zrezygnować z obcasów i ubierać lalki w inne buciki.

Odświeżone Barbie trafią do sklepów w marcu. Na początku będzie je można dostać w USA, następnie sukcesywnie w pozostałych miejscach na świecie. Już teraz można składać zamówienia na stronie producenta. Jednym z powodów do zmian było także zmniejszające się zainteresowanie lalkami wśród dzieci. Od 2012 roku kolejne lata przynosiły pogłębiające się spadki sprzedaży.

foto: http://shop.mattel.com/